ترند های بهار 2023؛ مختصر و مفید!

ترند های بهار 2023؛ مختصر و مفید!

در این روز های بهاری، صحبت از ترند های بهار و تابستان 2023، جذاب ترین موضوع برای دوست داران صنعت فشن و مد می باشد. اکنون که لحظه به لحظه رو به گرما می رویم، شاید بد نباشد اگر نگاهی به ترند های خارج از ایران بیاندازیم.

بهار شاید زودتر از آنچه که فکر می کردیم آمد، اما قدمش به روی چشم؛ ما همیشه آماده فصل های گرم هستیم! می توان گفت صنعت فشن همیشه شش ماه از تقویم جلوتر است، چرا که فشن شو ها و رونمایی ها، همیشه زودتر از رسیدن فصل مورد نظر اتفاق میافتند.

شاید در نظر دارید لباسی برای خودتان بدوزید و در یک مهمانی مهم بر تن کنید، شاید برای مشتریان مزون خود می خواهید اتفاق جدیدی را رقم بزنید، یا شاید می خواهید برند خود را به روز و هم گام با دنیای مد نگه دارید. در هر حال، پرسون کنار شماست. پس با ما همراه باشید تا 12 ترند بهار امسال را با یکدیگر بررسی کنیم.

سلام بهار!

علاقه شدیدی که دنیای مد در سال گذشته به رنگ صورتی نشان داد، راه را برای یک صورتی کمی کمرنگ تر و پاستلی تر باز کرد. اما سورپرایز های این فصل برای علاقه مندان به صنعت مد و فشن، بدون شک رنگ های سیاه و آبی کبالت هستند که جسورانه و جذاب، به رنگ های برجسته امسال تبدیل شدند. برای کسانی به جذابیت لباس هایشان اهمیت می دهند، باید بگوییم که امسال پارچه های بدن نما تر طرفداران بسیار خواهند داشت، هرچند که طبیعتاً هر جامعه ای با توجه به عرف خود از مد بهره خواهد برد. در کنار پارچه های شفاف، گل های بهارانه سه بعدی رنگ و بوی تازه ای به لباس های امسال خواهند داد.

دیگر وقتش رسیده! این شما و این هم ترند هایی که بهار امسال به کمد لباس هایمان اضافه خواهند شد.

پارچه های شفاف

پارچه های شفاف چندین فصل متوالی ست که جزو ترند های اصلی به حساب می آیند، اما هیچ زمان به اندازه بهار 2023 مورد توجه قرار نگرفتند. یک لایه اضافه برای تزئین بر روی یک لباس شب ساده، یا روی هر لایه دیگری از لباس. این پارچه ها به خوبی حس رمانتیک و زیبایی را به استایل شما منتقل می کنند. هرچند که طبیعتاً در هر اقلیم و فرهنگی استفاده از این پارچه ها روش و چارچوب های خود را دارد.

پرسون در کنار شماست! به پارچه های حریر و تور ما سر بزنید.

برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Erdem, Prada & Victoria Beckham – as well as Molly Goddard, Miu Miu, Valentino, Bottega, Chanel, Rejina Pyo, Nensi Dojaka, Cecilie Bahnsen, Susan Fang, Sinead O’Dwyer, KNWLS, Tom Ford, Sandy Liang, Maryam Nassir Zadeh, Huishan Zhang, Fendi & Acne Studios

فاق کوتاه

بله، رسمی شد. کمر های پایین دهه 90 به دنیای مد بازگشت. همه چیز از جین تا لباس های رسمی، شلوارک ها تا دامن های شبانه با کمر پایین به مد خود بازگشتند. این طور که پیداست در این تابستان و بهار، با شلوار های دوست داشتنی فاق بلندمان فعلاً کاری نخواهیم داشت. با ترکیب این شلوار ها با کراپ تاپ و لباس های این چنین، ظاهر جدید و دوست داشتنی خود را تکمیل کنید!

پارچه شلوار
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Givenchy, Stella McCartney & Zimmermann – as well as Proenza Schouler, Nensi Dojaka & Sandy Liang

پارچه های پولکی براق

سال 2023 سال سنت شکنی ست. در گذشته پارچه های پولکی بیشتر در ماه دسامبر هم زمان با چشن ها و فستیوال های مختلف در سراسر دنیا به ترند تبدیل می شدند اما دنیای مد امسال، گویا بهار و تابستان شاداب تری را برای ما به ارمغان می آورد. رنگ های صورتی روشن و پاستلی حتماً بیش از پیش دیده خواهند شد.

برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Nensi Dojaka, 16Arlington & Huishan Zhang – as well as Chet Lo, Valentino, Area, Michael Kors, Tom Ford, Brandon Maxwell, Halpern, Richard Quinn & Chloé

آبی کبالت

بدون شک، رنگ سرخابی رنگ سال 2022 بود. البته به لطف طراح برند Valentino که در فشن شو این برند برای پاییز و زمستان 2022 به زیبایی از این رنگ استفاده کرد. اما حالا برای بهار و تابستان 2023، این رنگ جای خود را به آبی پررنگ و جسور کبالت می دهد. مدت زیادی بود که در ترند ها از این رنگ خبری نبود اما حالا همه ما از داشتن آن خوشحال هستیم. پس بهتر است تا ترند ها به رنگ های خنثی باز نگشته، یک بهار و تابستان جسورانه را با آبی کبالت سپری کنیم.

این پارچه کتان آبی و یا این پارچه تترون دوست داشتنی، به شما در این مرحله کمک خواهند کرد.

برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) David Koma, Cecilie Bahnsen & Alexander McQueen – as well as Richard Quinn

جزئیات الهام گرفته شده از لباس خواب

صد البته این ترند برای استفاده در محل کار نیست. در این حد از ما بر می آید که برایتان بگوییم این ترند بسیار شخصی تر از ترند های دیگر است. حتماً می دانید جذابیت بالای آن اجازه استفاده از آن در هر کجا را نمی دهد.

این ژاکارد ساتن فوق العاده زیبا، شاید به همراه این تور دوست داشتنی، در خدمت شما خواهد بود.

پارچه تور
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Nensi Dojaka, Versace & Burberry – as well as Tom Ford, Victoria Beckham & Christopher Kane

کیف های مهمانی

اگر در آخر یک مهمانی چنین کیف هایی به هرکس داده می شد، هیچ کدام ما تا لحظه آخر مهمانی را ترک نمی کردیم. این کیف ها مصداق بارز جمله “بیشتر، بیشتر است” می باشند.

برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Paco Rabanne, Fendi & Jil Sander – as well as Valentino, Hermes, Khaite, JW Anderson & Victoria Beckham

مشکی تابستانی

یک رنگ غیر قابل پیش بینی، برای منظر بهار و تابستان؛ اما همان طور که گفتیم امسال سال سنت شکنی ست. نه؟ البته که هست. پس مشکی رنگی بود که امسال به شدت در شو های مختلف دیده می شد. هرچند که وقتی از مشکی حرف میزنیم، درباره یک مشکی کمی نرم تر صحبت می کنیم. یک رنگ مشکی که در بسیاری موارد با رنگ پوست زیرین خود ترکیب می شود و حس و حالی خنک تر بوجود می آورد.

پارچه های مشکی پرسون، منتظر شما!

پارچه مشکی
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Chloé, Dior & Louis Vuitton – as well as Cecilie Bahnsen, Dries Van Noten, Versace, Roksanda, Alexander McQueen, Valentino, Nensi Dojaka, 16Arlington, Givenchy, Richard Quinn, Victoria Beckham & Yuhan Wang

المان های قلبی

فصل جدید از آخر ماه مارس شروع شده اما در یکی از ترند های امسال، یک حس و حالی از چهاردهم فوریه (روز ولنتاین) دیده می شود. المان های قلبی در بسیاری از فشن شو های امسال به خصوص در ماه سپتامبر دیده شدند. این ترند برای کسانی که شب خاصی را مانند شب ولنتاین برای ساختن در نظر دارند، بسیار پیشنهاد می شود.

پارچه
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Paul & Joe, Nensi Dojaka & Acne Studios – as well as Victoria Beckham & Moschino

قدرت گل

امسال کمی با سال های گذشته فرق می کند. گل های امسال شاید بیشتر به سمت بعد سوم رفته اند و در بالاتنه و کم کم تا کمر هم خواهند آمد. شاید با خود بگویید که این ترند برای یک شام آسوده با دوستان زیادی ست، اما این ترند برای آن هایی ست که از درخشیدن ترسی ندارند.

برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Loewe, Richard Quinn & Roksanda – as well as Dior, Dries Van Noten, Nensi Dojaka, Carolina Herrera, Prada & Lela Rose

چین سرتاسری

همه ما به خوبی با لباس های چین دار آشنا هستیم. اما باید بدانید که امسال باید رابطه نزدیک تری با آن ها داشته باشیم، چرا که درباره یکی از ترند های اصلی امسال صحبت می کنیم. از آستین های چین دار، تا لباس های سرتاسر چین و کیف های دستی چین دار. برای یک سال چین دار آماده هستید؟

پارچه چین دار
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Jil Sander, Victoria Beckham & Proenza Schouler – as well as Jonathan Simkhai, Givenchy, Alexander McQueen & Acne Studios

صورتی پشمکی

سرخابی را از یاد ببرید! یک رنگ جدید برای آشنا شدن داریم: صورتی پشمکی! نرم تر، روشن تر، لطیف تر و برای بعضی ها راحت تر. می توانید از سر تا پا از این رنگ استفاده کنید و یا بخشی از اکسسوری هایتان را به این رنگ اختصاص دهید. در هر صورت برای یک استایل خود در این فصل به این رنگ نیاز خواهید داشت.

پارچه های صورتی پرسون، پر از پیشنهاد های جذاب برای شما!

پارچه صورتی
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Victoria Beckham, Acne Studios & Zimmermann – as well as Nensi Dojaka

کت و شلوار با رنگ های آرام تر

کت و شلوار و شخصی دوزی هر سال در حال محبوب تر شدن است. رنگ های پاستلی و آرامی که امسال به این ترند تزریق شده، باعث دوست داشتنی تر شدن آن در هوای بهار و تابستان می شود. پس علاوه بر صورتی پشمکی که درباره اش حرف زدیم، باید انتظار رنگ های طوسی، سبز و آبی پاستلی را نیز داشته باشیم.

پارچه های کتان، مناسب ترین نوع پارچه برای این ترند دوست داشتنی!

پارچه روشن
برند هایی که از این ترند استفاده کردند:

(L-R) Eudon Choi, Stella McCartney & Rejina Pyo – as well as Molly Goddard, S.S. Daley & 16Arlington

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *